Novosti

Najavljujemo godišnji program u Galeriji Spot

U 2019. godini u Galeriji Spot bit će vrlo aktivno! Redovni izložbeni program započinje već u ponedjeljak, 28. siječnja izložbom Željka Borčića pod nazivom Transformativna snaga fotografije, a do kraja godine uslijedit će još sedam izložbi domaćih i međunarodnih autorica i autora. Novoproducirane radove zagrebačkoj će publici predstaviti domaći autori Petra Mrša i Sandro Đukić, dok će Petar Dabac izložiti seriju fotografskih portreta nastalih između 1959. i 1985. godine. Posjetitelji galerije imat će priliku pobliže se upoznati s radom Stephanie Kiwitt, njemačke umjetnice sa sjedištem u Belgiji, čiji je rad široko prepoznat na međunarodnoj umjetničkoj sceni. Japansko-austrijski fotograf Seiichi Furuya, ujedno i suosnivač jedne od najprestižnijih europskih institucija posvećenih suvremenoj umjetničkoj fotografiji – Camere Austrije, izložit će svoju fotografsku seriju Granice, u čijem je tematskom fokusu uvijek aktualan fenomen nacionalnih granica, migracija i identiteta. Slovenski fotograf Bojan Radovič predstavit će Projekt Hirošima kojim unutar medija fotografije promišlja jukstaponiranje povijesnih događanja i suvremenog trenutka, kao i vidljivost tragova memorije na tragične događaje iz prošlosti. U grupnoj izložbi Proizvodnje sjećanja, nastaloj prema kustoskoj koncepciji Katarine Radović i Andrijane Pajović, unutar tematskog okvira o načinima konstruiranja sjećanja predstavit će se niz radova autora mlađe generacije iz Srbije.

U ovoj godini započinje i opsežan projekt Kvartovski objektiv, kojeg provodi Ured za fotografiju u suradnji s Galerijom VN i udrugom Živi atelje DK, a obuhvatit će programe različitog tipa. Izložbe će, kao i dosad, biti praćene dodatnim programima: razgovorima s umjetnicima/cama, panel-diskusijama i čitalačkim grupama, a u planu su i novi programi – Fotka u podne i Kino Spot.

Više informacija o planiranim programima očekuje vas u nastavku.

 

UZF Zeljko Borcic15

Željko Borčić

 

Željko Borčić: Transformativna snaga fotografije

Izložba dizajnera i fotografa Željka Borčića (1942.-2015.) rezultat je istraživačkog rada na projektu Zaboravljeno nasljeđe (Forgotten Heritage), koji je rezultirao izradom online arhive konceptualne fotografije. Zagrebačkoj publici bit će predstavljen izbor iz njegovih radova u mediju fotografije. Izložba će biti otvorena 28. siječnja i trajat će do 15. veljače, a tijekom njezina trajanja bit će održan i panel-razgovor.

 

Bojan Radovič: Projekt Hirošima

Projekt Hirošima slovenskog fotografa Bojana Radoviča (1960.) nastala je u okviru programa umjetničke rezidencije u Japanu. Prema riječima teoretičarke Marine Gržinić, riječ je o seriji fotografija “o Japanu iz Japana”. Prva asocijacija na sam naziv je sjećanje na eksplozije atomskih bombi u japanskim gradovima Hirošimi i Nagasakiju 1945., što je motiv koji se provlači kroz ovaj rad. “Život i sjećanje na uništenje, i ruine kao spomenici, pojavljuju istovremeno i moćno u ovom Radovičevom projektu. Na jednoj strani imamo moderno japansko društvo, (…), a na drugoj strani je istorija bombardovanja Hirošime.” Međutim, koristeći fotografiju, Radovič ne želi rekonstruirati povijest već predočiti “ideju o sudaru između života i istorije, života i destrukcije”. Izložba je planirana za ožujak.

 

Grupna izložba Proizvodnje sjećanja

Izložba radova u mediju fotografije pod nazivom Proizvodnje sjećanja bavi se načinima konstruiranja i izražavanja kolektivnog i/ili individualnog sjećanja, kroz (samo)ispitivanje, kontemplaciju, arhiviranje, transformaciju, dekonstrukciju, itd., upućujući na pojam sjećanja kao na široko polje iskustava i promjenljivu kategoriju u životima svih nas. Izložba je nastala prema kustoskoj koncepciji Katarine Radović (SR) i Andrijane Pajović (SR), a publici će biti predstavljeni radovi srpskih autora mlađe generacije Mie Ćuk, Srđana Veljovića, Vukice Vukas i Marije Čalić. Održavanje izložbe planirano je za travanj ove godine.

 

Seiichi Furuya: Granice

Projekt Granice Seiichija Furuyje (1950.), japanskog fotografa s austrijskom adresom, jedna je od najvažnijih fotografskih serija koja se bavi pitanjem granica i identiteta, migracijama i recentnom poviješću. Nastao ranih osamdesetih na granici Austrije i zemalja tadašnjeg Istočnog bloka te nesvrstane Jugoslavije, ovaj je rad dio autorova nastojanja da objasni fenomen granica, umjetnih političkih tvorevina koje toliko snažno utječu na život ljudi. Snimljena pogranična područja, premda na prvi pogled djeluju gotovo romantično, otkrivaju prema riječima autora “tišinu tužnih činjenica”; na snimljenim su se lokacijama dogodili i tragični događaji. Iako nastala prije više od trideset godina, serija je danas podjednako aktualna kao i tada, pogotovo kada europske granice opet nalikuju na nepremostive zidove. Otvorenje izložbe održat će se u svibnju.

 

Kvartovski objektiv

Projekt Kvartovski objektiv nova je inicijativa UzF-a, Galerije VN i udruge Živi atelje DK, s ciljem pokretanja aktivnosti koje za centralnu temu imaju zagrebački kvart Črnomerec. Cilj je ove inicijative aktiviranje lokalnog stanovništva i uključivanje što većeg broja stanovnika ove četvrti u kulturno-umjetničke aktivnosti. Po uzoru na slične inicijative i projekte kakvi već postoje (primjerice, Mapiranje Trešnjevke), u festivalskom formatu tijekom lipnja bit će organizirane tematske šetnje, radionice, razgovori, predstavljanja i tematske izložbe, dok će se kroz cijelu godinu, u tromjesečnim intervalima, objavljivati bilten s informacijama o kulturnom programu u kvartu i drugim zanimljivostima o ovoj četvrti.

 

Kiwitt5

Iz serije “Máj / My” Stephanie Kiwitt

 

Stephanie Kiwitt: Máj / My

Njemačka fotografkinja Stephanie Kiwitt (1972.) svojim radom Máj / My adresira promjene koje su se dogodile u Pragu do 1990-ih naovamo, kako bi postavila pitanja na koji je način tranzicija utjecala ne samo na prostore Istočne Europe, nego i na stvarnost koju (danas) živimo. Je li uopće moguće stvarnost opisati fotografijom i u kojem su međusobnom odnosu fotografske slike samo su neka od pitanja kojima se ova autorica bavi u svom radu. U Galeriji Spot planira site-specific intervenciju – kroz model galerije definirat će odnos fotografija i izložbenog prostora kako bi stvorila vezu između galerije i njezina okoliša. Izložba Stephanie Kiwitt održat će se u srpnju.

 

Izložba Petre Mrše

U Galeriji Spot bit će predstavljen novi rad hrvatske fotografkinje Petre Mrša (1985.) koji problematizira međuodnos tijela, nasilja i prirode, a čini ga serija fotografija, objekata i video instalacija. Njime autorica propituje odnos suvremenog čovjeka prema prirodi, kao i desenzibilizaciju na nasilje koje se vrši nad prirodom. Ovim radom problematizira se i mogućnost upoznavanja prirode u okolnostima digitaliziranog društva te ideja o tijelu kao potencijalnom posredniku u uspostavljanju odnosa pojedinca s prirodom. Održavanje izložbe planirano je u rujnu ove godine.

 

IMG_1234_2

Sandro Đukić, “Bez naziva”, 1990.-1991., / snimio: Bojan Salaj

 

Sandro Đukić: Arhiv kao memorijski konstrukt

Projekt Sandra Đukića (1964.) polazi od vlastitog umjetničkog rada realiziranog i uništenog ranih 1990-ih. Ovaj utopijski rad tematizirao je pitanje egzistiranja različitih svjetova (prošlih i onih budućih) kroz naglašenu figuru autora. Cilj novog projekta Sandra Đukića, koji će se realizirati tijekom ove godine, a javnosti biti predstavljen u listopadu, otkriva se u pokušaju rekonstrukcije uništenog rada, kao i u namjeri da se istraživanjem osobnog arhiva predoči dokumentacija iz vremena njegovog nastanka. Kontekstualizacijom i rekontekstualizacijom u današnjem trenutku žele se otvoriti nove značenjske razine te izvršiti svojevrsna revizija onoga što se tada činilo mogućim u odnosu na ono što se doista dogodilo.

 

Image1

Petar Dabac, “Boris Bućan”, 1973.

 

Petar Dabac: Portreti 1959.-1985. – projekt preoblikovanja svijesti

Izložba portreta hrvatskog fotografa Petra Dabca (1942.), nastalih između 1959. i 1985. godine, ishodište ima u autorovom radu nazvanom Preoblikovanje svijesti te u istoimenoj izložbi, održanoj 1987. godine u kultnoj galeriji Arhiv TD. “Činjenica jest da sam nekada manje razmišljao i mnogo fotografirao, a danas što više razmišljam o fotografiji, manje se njome bavim, ne zadaje mi nikakvih briga. Naprotiv, osjećam da konačno prodirem u čarobnu cameru obscuru od koje ne očekujem više ništa naročito. Tek običnu fotografiju.” Ovim riječima Dabac 1987. godine piše o svom fotografskom putu. Što je to fotografija, kako se fotografom postaje i je li moguće snimiti fotografiju kako ju vidi oko, bez obzira na aparat? Ovom izložbom želi se prikazati dio opusa jednog od naših najvažnijih fotografa i kulturnih radnika, ali i postaviti niz (filozofskih) pitanja o mediju. Izložba je planirana u studenom ove godine.

 

Fotka u podne

U 2019. UzF započinje pilot-projekt / aktivnost pod nazivom Fotka u podne. Osim redovnim galerijskim programima, ovim oblikom javnih formata nastoji se podići nivo razgovora o fotografskim radovima. U prostoru Galerije publici će se predstaviti jedan odabrani originalni umjetnički rad, o kojemu će se povesti razgovor.

 

Kino Spot

U 2019. UzF u prostoru Galerije Spot pokreće program projekcija igranih, dokumentarnih i umjetničkih filmova koji se bave temom fotografije ili su odabrani kao tematski pandan i nadopuna specifičnoj temi pojedine izložbe predstavljene u Galeriji. Nakon projekcija uslijedit će diskusija s pozvanim sugovornikom (autorom/icom filma, filmskim teoretičarem, kritičarem ili stručnjakom iz srodnih područja). Program će se provoditi s ciljem proširivanja polja promišljanja, znanja i razgovora o različitim aspektima suvremene umjetničke produkcije.