Novosti

Radionica uz izložbu belgijskog umjetnika Benjamina Verhoevena

Što su to skenirani filmovi i kako nastaju? Kako se re-animiraju pokretne slike? 

Benjamin Verhoeven je umjetnik iz Belgije koji već nekoliko godina radi na istraživačkom projektu Scanning Cinema. Centralnu ulogu u tom projektu igra fizička akcija skeniranja pokretnih slika (upotrebom flatbed-scannera i monitora), nakon čega se skenirane slike vraćaju u animirane filmove. Verhoeven, dakle, prvo skenira tisuće i tisuće pojedinačnih filmskih slika (stillove), da bi potom novonastali materijal animirao i kreirao stop-motion animacije. Skenirana kopija originala – pojedinačnog filmskog kadra – prolazi kroz faze tehničkog i konceptualnog prevođenja (eng. translation). Prisvojeni su filmski fragmenti onih autora koji imaju poseban način snimanja kamerom i montiranja, kao i poseban odnos prema naraciji i intertekstualnosti unutar kinematografskog jezika (poput M. Antonionija i filma Blow Up). Autorovo redefiniranje procesa snimanja slike predstavlja čin kreiranja novog jezika te postavlja pitanja u vezi s odnosom vrijeme-pokret, baveći se ne pokretom-u-slici, već pokretom slike same.

Verhoeven_SomebodyWasTryingToKillSomebodyElse_2014

Kadar iz filma “Somebody was Trying to Kill Somebody Else” Benjamina Verhoevena

Povodom izložbe Čovjek koji hoda (bez glave) koja će se otvoriti u ponedjeljak, 26. veljače u 19 sati u Galeriji Spot, Benjamin Verhoeven održat će dvosatnu radionicu namijenjenu studentima umjetničkih akademija, na kojoj će govoriti o svom radu te o metodologiji koju u njemu primjenjuje.

Radionica će se održati u utorak 27. veljače 2018, u Galeriji Spot (Čanićeva 6, Zagreb) s početkom u 11 sati.

Sudjelovanje na radionici treba potvrditi e-mailom na uredzafotografiju@gmail.com.