Poziv na panel diskusiju o utjecaju GDPR-a na medij fotografije
Panel diskusija o utjecaju GDPR-a na medij fotografije
24. 3. 2023., 19:00
Galerija Spot, Ured za fotografiju, Čanićeva 6
Silvestar Kolbas, “Slučajni nalaz”, 2008. – 2022.
Galerija Spot i Ured za fotografiju pozivaju na popratni program izložbe Silvestra Kolbasa – panel diskusiju o utjecaju GDPR-a na medij fotografije. U raspravi će sudjelovati umjetnici Silvestar Kolbas i Sandro Đukić, umjetnica i sudska vještakinja za fotografiju i intelektualno vlasništvo Jelena Blagović, dok će razgovor moderirati kustosica izložbe Tena Starčević.
Na izložbi Arhiv nepoznatog umjetnik Silvestar Kolbas u Galeriji Spot izlaže fotografije za dokumente njemu nepoznatih osoba, pri čemu otvara niz problemskih pitanja, između kojih i ono o GDPR-u: “Može li umjetnik bez privole subjekata fotografija izložiti njihove identitete u javnom prostoru?”. Posljednje desetljeće obilježio je ubrzan tehnološki razvoj koji uvjetuje i nove načine obrade osobnih podataka, dok je u suvremenom društvu protok informacija neodvojiv od demokratskih i političkih procesa. Zbog toga je na razini Europske unije iskazana potreba za donošenjem novog zakona koji će osigurati veću zaštitu prava i temeljnih sloboda pojedinaca u vezi s obradom njihovih osobnih podataka. Opća uredba EU o zaštiti osobnih podataka ili GDPR (General Data Protection Regulation) stupila je na snagu 25. svibnja 2018. godine, a za nadzor provedbe zakona zadužena je Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) – pravno tijelo s javnim ovlastima, koja samostalno i neovisno obavlja poslove u okviru djelokruga i nadležnosti utvrđenih Zakonom o zaštiti osobnih podataka.
Na panel diskusiji će se raspravljati o problemskim pitanjima koja je umjetnik otvorio svojom izložbom te razmotriti kakav je utjecaj GDPR-a na medij fotografije. S kojim su izazovima fotografi suočeni, hoće li u budućnosti ulična (street) fotografija u potpunosti iščeznuti, može li se posjedovanje tuđih fotografija smatrati krađom identiteta – samo su neka od pitanja na koja ćemo pokušati dati odgovor. Usto ćemo raspraviti osigurava li nam zaista ovakva Uredba zaštitu osobnih podataka, dok smo istovremeno neprestano izloženi nadzornim kamerama u javnom prostoru?
–
Silvestar Kolbas (Petrovci, 1956.) je fotograf, snimatelj i redatelj, te filmski pedagog. Diplomirao je filmsko i televizijsko snimanje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu gdje je danas zaposlen kao redoviti profesor. Radio je kao snimatelj na Televiziji Zagreb / Hrvatskoj radioteleviziji od 1985.-1996., a tijekom karijere snimio je više igranih, dokumentarnih i TV filmova i serija, izlagao fotografije te objavljivao i uređivao stručne članke iz područja snimanja. Povremeno djeluje kao fotograf. Režirao je nekoliko auto-refleksivnih dokumentarnih (“Sve o Evi”, “Ratni reporter”, “20 dana na Tibetu”) i eksperimentalnih filmova (“Auto-portret V2.1”, “Kino Crvena zvijezda”, “Toranj”, “Tvornica filmova”). Rana izlaganja povezuje uz djelovanje Filmske autorske grupe Enthusia Planck i festivale-izložbe Sam snimi film u Samoboru (1975.-1976.). U autorskim dokumentarnim i eksperimentalnim filmovima, te fotografskim izložbama često koristi autobiografsko ishodište, pri čemu problematizira vizualne medije.
Jelena Blagović (Zagreb, 1983.) docentica je na Katedri za fotografiju Odsjeka snimanja pri Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, voditeljica ADU Galerije f8 i stalna sudska vještakinja za fotografiju i intelektualno vlasništvo. Završila je Fotografski odjel Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a zatim studij fotografije pri Istituto Superiore di Fotografia e Arti Visive u Padovi, Italija. Školovanje nastavlja na University of Westminster u Londonu u Engleskoj, gdje nakon završenog preddiplomskog i diplomskog studija umjetničke fotografije i teorije fotografije stječe diplomu magistrice umjetnosti. Izlagala je na 20 samostalnih i brojnim skupnim izložbama u zemlji i svijetu, te je dobitnica mnogih nagrada i priznanja.
Sandro Đukić (Zagreb, 1964.) multimedijalni je umjetnik koji je nakon završene Škole primijenjenih umjetnosti u Zagrebu diplomirao na Akademiji likovnih umjetnosti 1989. (u klasi prof. Đure Sedera). Boravio je na Kunstakademie Düsseldorf od 1989. do 1993. kao gostujući i redovni student (u klasi prof. Nam June Paika i prof. Nan Hoover). Na istoj instituciji je pohađao Majstorsku radionicu od 1993.-1994. godine (prof. Nan Hoover). Izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u Hrvatskoj, Njemačkoj, Austriji, Italiji, Španjolskoj, Nizozemskoj, Islandu, Sloveniji, Srbiji, Češkoj, Sjedinjenim Američkim Državama itd.
Realizacija izložbe i rad Ureda za fotografiju omogućeni su sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, Grada Zagreba i Zaklade Kultura nova.