Zajednički fotografski narativi – predavanje Darka Šimičića “Radikalna umjetnost u tisku”
![](https://croatian-photography.com/wp-content/uploads/2021/03/1981_Kolportiranje-SL_13_1024x686-1024x686.jpg)
Tomislav Gotovac: Kolportiranje, akcija, Zagreb 1981.
Primjeri: Crveni Peristil / GEFF 69 / Katalin Ladik / Tomislav Gotovac
Predavač: Darko Šimičić, likovni kritičar i voditelj programa u Institutu Tomislav Gotovac
Galerija VN (Ilica 163a)
Četvrtak, 18. ožujka 2021. u 18 sati
U okviru šireg istraživanja o ulozi i prisustvu fotografije u knjigama i periodičnim publikacijama, predavanje Radikalna umjetnost u tisku fokusirano je na recepciju radikalne umjetničke prakse u novinama i magazinima u razdoblju od kraja šezdesetih do sredine osamdesetih godina 20. stoljeća u Hrvatskoj. Predavanje prati pojave, događaje i pojedince koji su snažno uzdrmali i obilježili lokalnu kulturnu scenu. Izabrani su istaknuti primjeri u kojima su tiskani mediji slikom i tekstom prenosili informacije, ali i prosuđivali i time kreirali javno mišljenje.
![](https://croatian-photography.com/wp-content/uploads/2021/03/arena-br.370-26.01.1968._627x768.jpg)
Arena br. 370, 26. 01. 1968.
U uvodnom dijelu predavanja pokazuju se neki primjeri od vremena povijesnih avangardi do konceptualne i post-konceptualne umjetnosti. Središnji dio predavanja prezentira četiri istaknuta “slučaja” radikalne umjetničke prakse i njihov odjek u javnosti. Noćna akcija grupe Crveni Peristil, izvedena u Splitu u siječnju 1968. godine, uvela je u medijski prostor novu formu umjetničkog djelovanja povezanog s kontrakulturnim pokretom. Dvije godine kasnije, međunarodni festival eksperimentalnih i nekonvencionalnih filmova GEFF 69, održan u Zagrebu u travnju 1970. godine, izazvao je nezapamćen medijski interes nizom filmskih projekcija, kazališnih predstava, happeninga i razgovora na temu “Seksualnost kao nova mogućnost humanizma”. Na primjeru medijske prezentacije umjetničkog djelovanja pjesnikinje Katalin Ladik, tijekom sedamdesetih godina moguće je pratiti u kojoj je mjeri eksperimentalna umjetnost istovremeno bila angažirana u borbi za rodnu ravnopravnost i otvorena opozicija društvenim konvencijama. U osamdesetim godinama, Tomislav Gotovac uspio je vlastitu multimedijalnu umjetničku praksu prezentirati u suradnji sa studentskim i omladinskim novinama i ostvariti jedinstven primjer proširene medijske umjetnosti.
Iz današnje perspektive, ovo su povijesni primjeri koji ukazuju na zamršen odnos, manipulaciju i konflikte između radikalnih umjetničkih stavova i njihovog medijskog odjeka, no koji su upravo zato važni u uobličavanju lokalne, ali i šire umjetničke i kulturne scene.
![](https://croatian-photography.com/wp-content/uploads/2021/03/geff-69-obavijest-1_541x768.jpeg)
GEFF 69 (plakat)
![](https://croatian-photography.com/wp-content/uploads/2021/03/gotovac-polet-1984_518x768.jpg)
Polet br. 282, Zagreb, 12. 10. 1984.
S obzirom na propisane epidemiološke mjere te ograničen broj mjesta (15) u Galeriji VN, predavanju će se moći pristupiti, u isto vrijeme, i online, putem Zoom aplikacije.
Molimo sve zainteresirane za praćenje predavanja, uživo ili online, da svoje sudjelovanje obavezno najave na email adresu Ureda za fotografiju (info@officeforphotography.com), najkasnije 3 sata prije početka predavanja.
_
Predavanje je dio ovogodišnjeg programa suradničkog projekta Zajednički fotografski narativi, usmjerenog istraživanju fotografije kroz povijest tiskanih medija.
Suradnici na projektu:
Tea Hatadi, Gradski muzej Križevci, Križevci
Ante Orlović, samostalni istraživač, Zadar
Valentina Radoš, Muzej likovnih umjetnosti, Osijek
Darko Šimičić, Institut Tomislav Gotovac, Zagreb
Tanja Špoljar, Atelieri Koprivnica, Koprivnica
Lucija Švob, Kreativni kolektiv Kombinat, Rijeka
Alma Trauber, Gradska galerija Striegl, Sisak
Voditeljica projekta: Sandra Križić Roban, Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Projekt financira Zaklada Kultura nova.