Naša kuća

Davor Konjikušić

Izdavač
Ured za fotografiju
Davor Konjikušić

hrvatski / engleski

 

Fotografije i tekst
Davor Konjikušić

Urednica
Jelena Pašić

Dizajn i prijelom
Hrvoje Živčić

Prijevod na engleski
Dunja Opatić

Lektura
Dunja Aleraj Lončarić

 

Naklada: 200

Tiskano u Hrvatskoj, Zagreb, studeni 2019.

ISBN 978-953-58679-7-5 // CIP 001045562

 

Cijena: 150,00 kn

 

Objavljivanje knjige omogućeno je sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske i autora.

“Dnevničke zapise, koje u formi teksta i fotografija vodim posljednjih sedam godina, pretočio sam u umjetničku knjigu Naša kuća u kojoj po prvi put kombiniram fotografije proizašle iz klasičnog fotografskog prikaza. One su fragmentirane, kao i naše misli, ali istovremeno zajedno s kratkim tekstualnim formama, za koje smatram da jednakopravno koegzistiraju s fotografskim medijem, čine jednu cjelinu u kojoj čitatelj, nadam se, može pronaći snažna značenja i motive. Tekst stoga nije puka pratnja ili nadopuna fotografiji, nego joj se suprotstavlja, propituje njezin sadržaj i rastače u nju upisana sjećanja, uspostavljajući nove narative. Odvajanjem fotografija od originalnog konteksta i serijalnosti, te pridodavanjem teksta, stvaram polifoniju, zaobilazim linearnu strukturu i gradim nove odnose, propitujući koncept jezika danas, kada ga zamjenjuju milijarde digitalno posredovanih slika. U svojem radu pokušavam se obračunati s istim tim slikama – prepuštajući se njihovoj kontroli, prateći ih tekstom i polemizirajući kroz dvije semantičke forme sa svijetom, mjestima i sjećanjima. Imajući u vidu da je digitalni medij fotografije dosegao gotovo neograničenu mogućnost multipliciranja slika, iznova ih želim smiriti, fiksirati i, suprotstavljajući ih dnevničkom zapisu, promijeniti njihovo značenje.” (Davor Konjikušić)

 

Davor Konjikušić (1979.) je na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti završio preddiplomski studij snimanja i diplomski studij fotografije. U svojoj umjetničkoj praksi služi se fotografijom kao primarnim medijem za artikulaciju autorskog koncepta u kojem propituje odnose između osobnog i javnog, intimnog i društveno-političkog. Fotografiju povezuje s tekstom, arhivom, nađenim predmetima i videom. Zanima ga uloga fotografskog medija u uspostavljanju odnosa moći i kontrole. Autor je i snimatelj nekoliko nagrađivanih dokumentarnih filmova: Trajno nastanjeni stranac, Izbrisani, Povratak. Radio je kao novinar i snimatelj za produkcijsku kuću Fade In. Osnivač je i voditelj fotografske radionice Drugi Kadar.

Za svoj rad je, između ostalog, 2013. godine nagrađen u kategoriji profesionalnog koncepta na festivalu Rovinj Photodays. Na istom festivalu je i 2016. godine nagrađen prvom nagradom u kategoriji umjetničkog koncepta. Dvaput je izlagao na godišnjoj izložbi Nagrade za hrvatsku suvremenu umjetnost T-HT@MSU. Na Slavonskom bijenalu je za rad Sveti ljudi osvojio nagradu Ex Aequo. Radovi mu se nalaze u fundusu Muzeja grada Zagreba i Muzeja za umjetnost i obrt, a izlagao je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u Hrvatskoj i u inozemstvu. Nominiran je za Nagradu Radoslav Putar za najboljeg hrvatskog mladog umjetnika 2018. godine. Ove godine izlagao je na jednom od najvećih svjetskih fotografskih festivala, The Rencontres d’Arles u Francuskoj. Autor je sveobuhvatne studije Crveno svjetlo: Jugoslavenska partizanska fotografija i društveni pokret. Trenutno kao umjetnički asistent surađuje na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.