Jasenko Rasol, Distopija
U galeriji Prozori u Zagrebu 19. travnja otvorena je izložba Jasenka Rasola pod nazivom Distopija, a povodom specifičnog, prvenstveno arhitektonskog motiva koji je u fokusu, održani sutijekom trajanja izložbe i „Razgovori u Prozorima“ s teoretičarom arhitekture Marojem Mrduljašem. Rasolova serija sastoji se od 12 fotografija velikih formata printanih na papiru i ovješenih na kvačice koje, s obzirom na činjenicu specifičnog galerijskog tj. knjižničnog prostora s dugačkim prozorskim nizom,komuniciraju prema ulici i eksterijeru.
Na prvome je galerijskome prozoru osim jedne od fotografija postavljen i kratki tekst koji uvodi u izložbu i, više kao teaser nego kao detaljni uvodnik, otkriva dio identiteta i povijesti fotografskog motiva – hotelskog kompleksa Haludovo na Krku. Naglašava među ostalim specifičnu povijest kao i njegov nekadašnji ekskluzivan turistički karakter koji je s vremenom transformiran u apokaliptični krajolik tranzicijskih privatizacija.
I zaista, priča o ovome kompleksu sama je po sebi gotovo dovoljno snažna i slikovita da može funkcionirati i na samoj pripovjednoj razini. Stoga je u opisu izložbe nemoguće izbjeći brojne konotativne i povijesne dimenzije koje se nameću iza svake slike, bilo maštovitom slutnjom manje upućenog promatrača, bilo rekonstrukcijskom imaginacijom ili sjećanjem onog koji zna nešto više o kompleksu Haludovo.
Prateći pretpostavljenu kronološku i prostornu liniju posjetitelja ove izložbe,promatrača ili slučajnih prolaznika, mahom stanovnika kvarta, korisnika knjižnice ili slučajnih prolaznika – Rasolovo viđenje Haludova možemo započeti fotografijama kojima prilazimo s početne desne strane s uvodnim tekstom i pratimo ih prozorskim nizom prema lijevoj strani. Vizualna priča podjednako se raspliće i zapliće svakom idućom fotografijom i ne funkcionira kao sadržajem uvjetovani slijed već fotografski mozaik dosta ujednačenih kadrova i motiva devastiranog hotelskog eksterijera.