Arhiv kao metoda: panel diskusija u Galeriji Spot
Kao popratni program izložbe Dužnost dokumentiranja (Duty to Document) Marka Tadića Ured za fotografiju organizira panel na temu umjetničkih praksi koje se oslanjaju na postupke “prisvajanja” (znanih, neznanih) arhiva i/ili stvaranje vlastitih. Panel pod nazivom Arhiv kao metoda održat će se u ponedjeljak, 4. prosinca u 19 sati u Galeriji Spot, a sugovornici će biti Božena Končić Badurina, Ana Mušćet, Vlado Martek i Marko Tadić.
Služi li arhiv kao metoda da bi se izbjegao zaborav, da bi se rekonstruiralo i/ili iznova konstruiralo nešto novo? U razgovoru s umjetnicima panel će nastojati otvoriti pitanja vezana uz proces aproprijacije već postojećeg materijala, razlike i sličnosti u metodama takvog tipa umjetničkog rada, kao i ona vezana uz postojanje i ulogu arhiva danas.
Ovaj panel također predstavlja i uvod u niz aktivnosti kojima Ured za fotografiju predstavlja međunarodni projekt Zaboravljeno nasljeđe – europska avangardna umjetnost na mreži (Forgotten Heritage), a povodom održavanja panela izložba (koja službeno završava s 1. prosincem) će se moći pogledati i u ponedjeljak, 4. prosinca od 16 sati do završetka panela.
—
Božena Končić Badurina rođena je 1967. u Zagrebu. Diplomirala je njemački i ruski jezik i književnost na zagrebačkom Filozofskom fakultetu te grafiku na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Izlagala je na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i svijetu. Dobitnica je nekoliko stipendija i nagrada koje uključuju i Nagradu publike 24. Salona mladih 1996. te Nagradu HDLU-a za najbolju izložbu u 2007. godini, a godine 2010. boravila je na dvomjesečnoj rezidenciji u Art in General u New Yorku. U umjetničkom radu primjenjuje site-specific i multimedijski pristup, s naglaskom na performativnome, tekstu i crtežu.
Ana Mušćet rođena je 1981. godine u Metkoviću. Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu magistrirala je kroatistiku i rusistiku, a potom i kiparstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti. Dobitnica je nekoliko stipendija i priznanja za izvrsnost, koje uključuju Drugu nagradu na festivalu “Passion for Freedom” u Londonu te Grand Prix i nagradu publike na 25. Slavonskom biennalu. Finalistica je nagrade Essl Art Award za 2015. Njezini su radovi uvršteni u zbirke osječkog Muzeja likovnih umjetnosti i splitske Galerije umjetnina.
Vlado Martek rođen je u Zagrebu 1951., gdje je diplomirao književnost i filozofiju na Filozofskom fakultetu. Pjesnik, konceptualni umjetnik, slikar i esejist. Od početka sedamdesetih bavi se vizualnom i konkretnom poezijom (koju naziva “predpoezijom”), a od sredine sedamdesetih do početka osamdesetih djeluje u okviru Grupe šestorice autora. Objavio je šesnaest knjiga – od zbirki poezije, tekstova i fotografija, pa do knjiga eseja o suvremenoj umjetnosti i grafičkih mapa. Njegova se djela nalaze u brojnim zbirkama, među kojima je i ona Centrea Pompidou u Parizu.
Marko Tadić rođen je u Sisku 1979. Diplomu je stekao na Accademia di Belle Arti u Firenci, a zaposlen je na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti kao asistent. Za svoje je umjetničke radove i animirane filmove primio brojna priznanja, među kojima se ističu Nagrada Vladimir Nazor za najbolju izložbu 2015., treća nagrada na izložbi T-HT u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu 2010. i Nagrada Radoslav Putar za najboljeg mladog suvremenog umjetnika (2008.). Uz Tinu Gverović, ovogodišnji je predstavnik Hrvatske na Venecijanskom bijenalu.