Proširena fotografija: segment 3
21. 05. – 01. 06. 2018.
foto: Maša Bajc
U sklopu projekta Zaboravljeno nasljeđe – europska avangardna umjetnost na mreži / ForgottenHeritage – European Avant-garde Art Online održana je izložba pod nazivom Proširena fotografija, koja je u tri sukcesivna segmenta predstavila radove pojedinih hrvatskih neoavangardnih umjetnika aktivnih od sredine 1960-ih nadalje.
Treći tematski segment donosi radove autora koji su svoja umjetnička promišljanja okrenuli k samom mediju fotografije. Analizom svojstva reproducibilnosti i unikatnosti nastaju radovi koji promatrača zbunjuju, zadirkuju i/ili pozivaju na interakciju. Petar Dabac (1942.) istražuje mogućnosti dekonstrukcije i (ponovne) konstrukcije fotografske slike, intervenirajući u fotografski materijal, poigravajući se s oprostorenjem fotografije te isprobavajući rubna područja medija. Na sličnom su tragu i radovi Enesa Midžića (1946.) koji, istražujući pokret u slici kao i mogućnosti pokretanja slike same, transformira dvodimenzionalne fotografije u ludičke trodimenzionalne objekte. Dekonstrukcija fotografske slike i uopće mogućnosti fotografije kao dokumenta i kao umjetničkog rada pitanja su kojima se bavi i Vlado Martek (1951.). Umjetnik fizički intervenira u fotografije iz “obiteljskog albuma”, reže ih, kolažira te često kombinira s elementima jezika kako bi osvijestio mentalne i materijalne pretpostavke koje uvjetuju nastanak fotografije – drugim riječima, kako bi se pripremio za fotografiju.
This post is also available in: English